Support
Gezondverzekerd

Hoe kunnen we je helpen?

×

We horen graag jouw mening over Gezondverzekerd.nl!

We willen jou een aantal vragen stellen over Gezondverzekerd.nl en de Backoffice Applicatie. We willen graag onze Service & Support-afdeling verder doorontwikkelen en vinden jouw input daarbij erg belangrijk. Klik op deze link om de vragenlijst te starten. Alvast hartelijk dank voor jouw deelname!

Veelgestelde vragen

Bekijk hier de veelgestelde vragen over de Backoffice Applicatie.

Staat jouw vraag er niet tussen? Bekijk dan de artikelen onder de onderwerpen in onze kennisbank of gebruik de zoekbalk om een artikel te vinden.

Bij elk artikel kun je aangeven of je het artikel nuttig vindt of niet. Als je een artikel niet nuttig vond, kun je aangeven waarom je dit vindt en kun je jouw opmerking plaatsen. Jouw feedback gaan we verwerken in het artikel, zodat we deze kunnen verbeteren.

Daarnaast kun je altijd contact met ons opnemen, als je toch nog een vraag hebt. Stel je vraag door rechtsboven op "Contact" te klikken of doe dit door rechtsonderaan op de oranje knop "Hulp nodig?" te klikken.

  Wat kan ik op dit Support Portaal?

Het doel van dit Support Portaal is om jou op een snellere manier te helpen en wegwijs te maken in de Backoffice Applicatie. Alle functionaliteiten en handelingen binnen de Backoffice Applicatie worden in de artikelen beschreven. Het portaal heeft 3 functies:

  1. Kennisbank: Hier vind je verschillende artikelen over de functionaliteiten van de Backoffice Applicatie. De artikelen houden we up-to-date en vervangen de gebruikershandleiding.
  2. Nieuws: Omvat de meldingen met betrekking tot nieuwe releasenotes en storingen/bugs. Zo blijf je op de hoogte van de nieuwste (door)ontwikkelingen in de Backoffice Applicatie.
  3. Contact: Als je jouw antwoord niet hebt gevonden en contact wil opnemen kan dat via de knoppen "Contact" en "Hulp nodig?". Je kan ook gewoon je vraag stellen via support@gezondverzekerd.nl zoals je gewend bent.
  Hoe kan ik een account voor de Backoffice Applicatie krijgen?

Nieuwe gebruikersaccounts voor de Backoffice Applicatie worden door onze support-afdeling aangemaakt. Jouw collega, die al toegang tot de Backoffice Applicatie heeft, kan ons via een e-mail vragen om een account te maken. Deze e-mail stuurt hij/zij naar support@gezondverzekerd.nl. Belangrijk hierbij is om jouw volledige naam (voornaam + achternaam) en e-mailadres te vermelden. Zodra een account is aangemaakt, ontvang je een e-mail met jouw gebruikersnaam en wachtwoord. Je kunt hiermee inloggen via https://v2.boa.gezondverzekerd.nl.

Wil je meer lezen over dit onderwerp? Ga dan naar het onderwerp "Inloggen".

  Waar kan ik de nieuwste doorontwikkelingen van de Backoffice Applicatie vinden?

Om up-to-date te blijven van de doorontwikkelingen van de functionaliteiten binnen de Backoffice Applicatie, kun je naar het onderwerp "Releasenotes" gaan. Voor elke nieuwe release plaatsen wij een melding en de nieuwe releasnotes op dit support portaal. In de releasenotes kun je meer lezen over de ontwikkelde functionaliteit en of deze beschikbaar is binnen de licentie van jouw gemeente. De nieuwe doorontwikkelingen zullen we ook verwerken in huidige of nieuwe artikelen.

Heb je vragen over de releasenotes? Neem dan contact op met jouw regiomanager of met onze support-afdeling.

  Wat is vooraf toetsen?

Gemeenten die "vooraf toetsen", toetsen feitelijk de aanvraag in de Backoffice Applicatie vóórdat de aanvraag wordt doorgestuurd naar de zorgverzekeraar. Na goedkeuring ontvangt de klant een toekenning per mail. Een gemeente met een Premium licentie kan ook een beschikking meeversturen bij een goedkeuring. De procedure in de Backoffice Applicatie is dan:

  • Aanvraag vanuit Gezondverzekerd.nl komt in de Backoffice Applicatie. De case (AGP) heeft de status "Case aangemaakt";
  • De aanvraag wordt beoordeeld door de gemeenteambtenaar;
  • Bij een toekenning krijgt de aanvrager hier een bericht van en wordt de aanvraag doorgestuurd naar de verzekeraar;
  • Bij een afwijzing krijgt de aanvrager hier een bericht van. De aanvraag wordt niet doorgestuurd doorgestuurd naar de verzekeraar;
  Wat is achteraf toetsen?

Gemeenten die "achteraf toetsen", toetsen feitelijk de aanvraag die gedaan wordt op Gezondverzekerd.nl niet in de Backoffice Applicatie voordat deze wordt doorgestuurd naar de zorgverzekeraar. De klant krijgt een (voorlopige) toekenning, die op een later moment kan worden ingetrokken door de gemeente. Op een later moment, kan de gemeente wellicht een onderzoek naar inkomen en eventueel ook vermogen. De procedure in de Backoffice Applicatie is dan:

  • Aanvraag vanuit Gezondverzekerd.nl komt in de Backoffice Applicatie en wordt doorgestuurd naar de verzekeraar;
  • Aanvraag krijgt de status "Besluit genomen";
  • Het besluit dat wordt vastgelegd bij de aanvraag/case is "Toegewezen zonder onderzoek";
  • De aanvraag kan op een later moment nog worden afgewezen. De gemeente moet deze mutatie zelf doorgeven aan de zorgverzekeraar. Dit kan niet via de Backoffice Applicatie. De aanvrager krijgt hier wel een bericht van.
  Kunnen wij als gemeente tijdelijk switchen van vooraf naar achteraf toetsen?

Het is mogelijk om tijdelijk op een andere manier de aanvragen te toetsen. Elk jaar zijn er veel mensen die zich in de laatste weken voor 1 januari willen aanmelden voor een Gemeentepolis. Ook deze aanvragen moeten allemaal tijdig worden beoordeeld, zodat de aanvragen door worden gezet naar de zorgverzekeraar. Je kunt dan tijdelijk kiezen voor achteraf toetsen als jouw gemeente niet genoeg capaciteit heeft om alle aanvragen in een korte tijd te beoordelen. Als jouw gemeente besluit om tijdelijk achteraf te toetsen, heeft dit wel gevolgen voor jouw toetsproces. De belangrijkste wijzigingen zijn als volgt:

  1. De aanvrager krijgt het bericht dat de aanvraag is doorgestuurd naar de gemeente en zorgverzekeraar. Als de zorgverzekeraar de aanvraag accepteert, krijgt de klant een polisblad.
  2. Als een aanvrager toch geen recht blijkt te hebben, geven jullie de mutatie door aan de zorgverzekeraar. Dit gaat buiten de Backoffice Applicatie om. De zorgverzekeraar stopt de collectieve zorgverzekering en de aanvrager krijgt een individueel vergelijkbaar aanbod. De aanvrager is namelijk al overgestapt en kan dus niet meer terug. De aanvrager zit dan vast met een vaak duurdere polis. Denk dus goed na over de consequenties voor de inwoner als je na 1 januari achteraf gaat toetsen.

Als je het hele overstapseizoen besluit om vooraf te toetsen, is het belangrijk om te weten dat de aanvragen beoordeeld moeten zijn vóór de deadline van Vecozo, in verband met de overstapservice. Alle niet beoordeelde aanvragen moeten in de eerste dagen in het nieuwe jaar worden doorgezet naar de zorgverzekeraar.

  Hoe kunnen wij de teksten op Gezondverzekerd.nl aanpassen?

We kunnen de gemeentepagina op Gezondverzekerd.nl tot op zekere hoogte voor elke gemeente persoonlijk inrichten. Dit betekent dat je naast de pakketkeuze en de normbedragen ook de gewenste teksten aan ons kan doorgeven. Zoals bijvoorbeeld "Hoe werkt het?" en "Kom ik in aanmerking". Kijk ook eens naar "Gemeente Contact" om te checken of de contactgegevens nog kloppen. Ook vragen in de rekentool kunnen anders worden geformuleerd of anders worden geplaatst. Dit is echter maatwerk en er moet worden afgestemd wat er mogelijk is. Dit kan via support@gezondverzekerd.nl of via de regiomanager.

  Wat is de mutatieflow?

De mutatieflow op Gezondverzekerd.nl is een verkorte aanvraag die alleen mogelijk is bij VGZ/Univé. Nadat een inwoner op Gezondverzekerd.nl een pakket heeft gekozen bij een VGZ/Unive gemeente krijgt hij twee vragen gesteld (zie afbeelding hieronder). Als op beide vragen "Ja" geantwoord wordt, start de mutatieflow. Wij vragen de inwoner dan slechts alleen om zijn bsn nummer, emailadres, geboortedatum en postcode. De inwoner is al bekend bij de gemeente en bij VGZ waardoor er minder gegevens worden uitgevraagd. In de Backoffice Applicatie zijn de mutaties zichtbaar door in het menu bij "Cases" op "Mutaties" te klikken of door te filteren op mutaties. Het casenummer van een mutatie begint altijd met "MGP".

  Kan ik de aanvragen van het vorige zorgseizoen nog inzien?

Vanaf het komende zorgseizoen (medio november) is het mogelijk om de aanvragen van het jaar 2021 in te zien in de Backoffice Applicatie. Dit kan onder de knop "Historie" in het menu. De aanvragen kunnen niet meer getoetst worden en niet meer van status veranderen. Het is alleen mogelijk om de gegevens in te zien en om de PDF te downloaden. Aanvragen ouder dan 2021 zijn niet meer in te zien in de Backoffice Applicatie.

  Hoe kan ik de support-afdeling bereiken?

Als je jouw antwoord niet kunt vinden op dit portaal, dan kun je altijd nog contact met ons opnemen. Dit kan door een mail te sturen naar support@gezondverzekerd.nl, via Hulp Nodig? of door het contactfromulier in te vullen via "Contact".
Daarnaast is feedback op de artikelen altijd welkom! Onder elk artikel kun je aangeven of je het artikel nuttig vond of niet. Je kunt feedback geven door te kiezen uit 4 categorieën, namelijk:

  1. Meer informatie nodig;
  2. Moeilijk te begrijpen;
  3. Onnauwkeurige/irrelevante inhoud; en
  4. Ontbrekende/beschadigde link.

Je kunt ook een opmerking plaatsen. Jouw feedback zullen we vervolgens verwerken, zodat we het portaal weer beter maken.

Recente artikelen