Opvragen van aanvullende informatie

Gewijzigd op: Wo, 20 Okt, 2021 at 1:28 PM


Beschikbaar bij de volgende licenties: Extra Premium

Indien er onvoldoende informatie aanwezig is om een besluit te nemen, dan is er de mogelijkheid om eenvoudig extra gegevens van de inwoner op te vragen. Deze functionaliteit kan ook gebruikt worden voor inwoners die geen gebruik van de Ockto-app (Premium) kunnen of willen maken. Door naar onderzoek.gezondverzekerd.nl/verificatie te gaan, kan de inwoner het casenummer en geboortedatum invoeren en de opgevraagde bewijsstukken uploaden. Bij het versturen van het verzoek om meer informatie wordt dit casenummer meegestuurd aan de inwoner. De inwoner kan meerdere bewijsstukken in één keer selecteren voor het uploaden.

Vanuit het caseoverzicht zoek je de inwoner (of case) waarvan je extra informatie wilt ontvangen. Klik op de inwoner om naar het detailscherm te gaan. Klik op ‘Acties’ en kies vervolgens ‘Meer informatie opvragen’.

In het volgende scherm krijg je een voorbeeld te zien van de pdf die aan de inwoner kan worden gestuurd. Je kunt in dit scherm de benodigde bewijsstukken invoegen door tekst toe te voegen aan het document. Indien de communicatievoorkeur van de inwoner EMAIL is, dan zal de pdf als bijlage in een mail worden verstuurd.

Zodra de inwoner de gevraagde informatie heeft geüpload, zal de status van de case veranderen naar ‘Aanvullende informatie ontvangen’. De geüploade bewijsstukken zijn terug te vinden op de casedetailpagina van de inwoner.

Door op de bewijstukken te klikken, wordt een preview van de inhoud in het rechterscherm weergegeven. De bijlagen zijn te downloaden en kunnen, indien gewenst, worden verwijderd. 

LET OP: verwijderde bijlagen kunnen niet worden teruggeplaatst door de systeembeheerder!


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.