Verificatiecode wordt niet geaccepteerd

Gewijzigd op: Wo, 20 Okt, 2021 om 2:13 PM


Beschikbaar bij de volgende licenties: Basis Extra Premium

De verificatiecode wordt niet geaccepteerd

Als jouw verificatiecode niet wordt geaccepteerd, heeft dit waarschijnlijk te maken met een verkeerde instelling in de tijdzone. De tijd in jouw Google Authenticator-app is dan niet correct gesynchroniseerd. Je kunt als volgt ervoor zorgen dat de juiste tijd is ingesteld:

  1. Ga naar het hoofdmenu in de Google Authenticator-app;
  2. Klik op "Instellingen";
  3. Klik op "Tijdcorrectie voor codes"; en
  4. Klik op "Nu synchroniseren".

Op het volgende scherm bevestigt de app dat de tijd is gesynchroniseerd. Je moet jouw verificatiecodes nu kunnen gebruiken om in te loggen. De synchronisatie is alleen van toepassing op de interne tijd van uw Google Authenticator-app en de instellingen bij 'Datum en tijd' op uw apparaat worden niet gewijzigd.

Mocht deze aanpassing niet hebben gewerkt, heeft jouw toestel mogelijk een verkeerde tijdsinstelling. Deze kan je aanpassen bij de instellingen van uw telefoon zelf.

  1. Ga naar de instellingen van de telefoon;
  2. Selecteer datum en tijd;
  3. Zorg dat automatische tijdinstellingen aanstaan. Staat deze al aan? Zet hem dan aan en uit;
  4. Sla de wijzigingen op en probeer nogmaals jouw code opnieuw in te voeren.
Help! Lukt het, na het uitvoeren van de stappen, nog steeds niet om in te loggen? Neem dan contact op met Support via support@gezondverzekerd.nl.

Oude coderegel verwijderen

Android:

  1. Coderegel ingedrukt houden;
  2. Regel wordt geselecteerd;
  3. Druk op "Prullenbak" (rechtsboven) om de code te verwijderen.

iOS:

  1. Rechtsboven op drie puntjes klikken;
  2. In de menu op "Bewerken" klikken;
  3. Op de "Pen" klikken;
  4. In "Account bewerken" op "Prullenbak" klikken.


Was dit antwoord nuttig? Ja Nee

Feedback versturen
Het spijt ons dat we u niet hebben kunnen helpen. Als u feedback geeft, kunnen we het artikel verbeteren.